سینماگرافی

نقد و بررسی، خبر از سینما و تلویزیون

سینماگرافی

نقد و بررسی، خبر از سینما و تلویزیون

بایگانی

باکس آفیس 3 آبان: بو !! مدیا در صدر جدول

دوشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۵، ۰۳:۴۷ ب.ظ

این هفته در جدول باکس آفیس ایالات متحده جای بحث بسیاری وجود دارد ، جایی که فیلم جدید کمپانی لاینزگیت با عنوان "Boo! A Madea Halloween" موفق شد بهترین اکران در سه روز آخر هفته را در دوماه گذشته داشته باشد و صدر جدول را تصاحب کند. در جدول این هفته چهار فیلم جدید وجود دارند که به غیر از Boo ، فیلم جدید جک ریچر  با عنوان "جک ریچر: هرگز به عقب نگاه نکن" ، "ویجا: منشاء شیطان" و "چشم و هم چشمی با خانواده جانسس" هستند. این چهار فیلم موفق شدند 61% از فروش کلی دوازده فیلم پرفروش این هفته را به نام خود صبر کنند. دوازده فیلم پرفروش این هفته در مجموع 114 میلیون دلار فروش داشته اند که در مقایسه با هفته گذشته 28% افزایش داشته است. در ادامه میتوانید تحلیل کلی باکس آفیس این هفته را مطالعه کنید.

 


در صدر جدول باکس آفیس ، فیلم جدید تایلر پری با نام "Boo! A Madea Halloween" موفق شد با اکران در 2260 سینما 27.6 میلیون دلار فروش داشته باشد و تبدیل به بهترین اکران کمپانی مدیا شود ( تایلر پری از سال 2009 در حال کارگردانی مجموعه فیلم های مدیا میباشد و اولین فیلم این مجموعه "مدیا به زندان میرود" نام دارد ). تا به اینجا فیلم های مدیا تواسنه اند تا 25 میلیون دلار اکران داشته باشند که میتوان به اکران "خانواده بزرگ شاد" در سال 2011  و "محافظت از شاهد عینی"  در سال 2012  اشاره کرد. آخرین فیلم این مجموعه با عنوان "مدیا در کریسمس" در سال 2013 اکران شد و تنها موفق شد 52 میلیون دلار فروش داشته باشد اما اکنون پس از سه سال غیبت مدیا به سینماها بازگشته است و استقبال خوبی از آن شده است. این فیلم که بودجه 20 میلیون دلاری ساخته شده است در مورد عید هالووین میباشد و چون این عید در هفته آینده است احتمال اینکه فیلم با موفقیت خودش ادامه دهد وجود دارد.

در جایگاه دوم فیلم جدید تام کروز با عنوان "جک ریچر: هرگز به عقب نگاه نکن" قرار دارد که ساخته کمپانی پارامونت میباشد و موفق شد با اکران در 3780 سینما 23 میلیون دلار فروش داشته باشد.اولین قسمت این فیلم با عنوان "جک ریچر" در سال 2012 اکران شده بود و در اولین هفته 15 میلیون دلار فروش داشت آن فیلم که با بودجه 60 میلیون دلاری ساخته شده بود استقبال خوبی داشت و در مجموع فروش داخلی و بین المللی خود 220 میلیون دلار جمع کرده بود همچنین نمره "A" را از تماشاگران کسب کرده بود. اما قسمت دوم این مجموعه با عنوان "هرگز به عقب برنگرد" هرچند که اکران بهتری نسبت به قسمت اول داشت اما از تماشاگران نمره "B" دریافت نمود همچنین امتیاز قسمت دوم نسبت به قسمت اول پایین تر است و منتقدان نیز نظر بهتری نسبت به قسمت اول داشته اند. این فیلم در اکران بین المللی خود استقبال خود داشت و موفق شد 31 میلیون دلار به فروش برود.

در رتبه سوم فیلم ترسناک "ویجا: منشاء شیطان" قرار دارد که با اختلاف بسیار اندکی نسبت به فیلم "حسابدار" در این رتبه قرار گرفت. این فیلم که قسمت دوم "ویجا" در سال 2014 اکران ده بود میباشد موفق شد با اکران در 3168 سینما 14.060 میلیون دلار فروش داشته باشد. این فیلم که با بودجه 9 میلیون دلاری ساخته شده است ، 7.9 میلیون دلار در کشور های دیگر فروش داشت. همچنین منتقدان از این فیلم استقبال خوبی داشتند و تماشاگران نیز در روز ابتدایی اکران فیلم به آن نمره "C" زا داده اند. فیلم اصلی این مجموعه موفق شده بود در مجموع فروش داخلی و بین المللی خودش 105 میلیون دلار فروش داشته باشد در حالی که بودجه آن تنها 5 میلیون دلار بوده است.

در رتبه چهارم فیلم "حسابدار" با هنرنمایی بن افلک قرار دارد که همانطور اشاره شد با فاصله اندکی نیست به ویجا در این رتبه قرار گرفت. این فیلم که هفته گذشته اکران شد و در صدر جدول قرار داشت با 41% کاهش فروش با رقم 14.025 میلیون دلار در این رتبه قرار گرفت. "حسابدار" با توجه به اینکه در رقابت سه فیلم تازه اکران شده قرار داشت فروش خوبی داشت. این فیلم که دو هفته از اکران آن گذشته است تا الان 48 میلیون دلار داخلی و 10.2 میلیون دلار بین المللی فروش داشته است.

در رتبه پنجم فیلم کمپانی یونیورسال "دختری در قطار" قرار دارد که با 40% کاهش فروش نسبت به هفته قبل و رقم 7.2 میلیون دلار در این رتبه قرار گرفت. این فیلم که با بودجه 45 میلیون دلار ساخته شده است تا الان 56 میلیون دلار فروش داخلی و 45 میلیون دلار فروش بین المللی داشته است و در مجموع با فروش 104 میلیون دلار میتوان از آن به عنوان یک موفقیت تجاری یاد کرد.

در رتبه ششم فیلم فانتزی کمپانی فاکس "خانه دوشیزه پرگرین برای بچه های عجیب" قرار دارد که اسقبال خوبی داشته است. این فیلم که چهار هفته از اکران خود میگذرد موفق شد با فروش 6 میلیون دلاری در رتبه ششم قرار گیرد. این فیلم که با بودجه سنگین 110 میلیون دلاری ساخته شده است تا الان در فروش داخلی خود 74.4 میلیون دلار فروش داشته است. فروش بین المللی این فیلم نسبت به فروش داخلی آن بهتر بوده و 150 میلیون دلار را برای این فیلم جمع کرده است.

در رتبه هفتم چهارمین فیلم تازه اکران این هفته قرار دارد. این فیلم نیز که ساخته کمپانی فاکس و در ژانر کمدی میباشد با 5.6 میلیون دلار فروش در این رتبه قرار گرفت. "چسم و هم چشمی با خانواده جانسس" در مقایسه با فیلم "مغزمتفکر" که چهار هفته پیش اکران شد استقبال کمتری داشت. "مغزمتفکر" با اکران در 1500 سینما در هفته آغازین خود 6.5 میلیون دلار فروش داشت. انتظار میرود که "چشم و هم چشمی با خانواده جانسس" در هفته های آینده موفق شود تا 20 میلیون دلار فروش داخلی داشته باشد.

رتبه های هشتم تا دهم این هفته نیز به تریتب متعلق به "کوین هارت: الان چی ؟" با 4.1 میلیون دلار فروش ، "لک لک ها" با 4 میلیون دلار فروش و "دیپ واتر هاریزون" با 3.6 میلیون دلار فروش میباشد.

هفته آینده نیز فیلم "دوزخ" با بازی تام هنکس اکران خواهد شد. این فیلم که دو هفته است در کشورهای خارجی اکران شده است تا الان 100 میلیون دلار فروش داشته است و یکی از کاندیدهای صدرنشینی هفته آینده جدول باکس آفیس ایالات متحده خواهد بود.

  • REBIN

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی